Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı maşer zarfında değeri olan , kabiliyet, iktisat ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; bireyin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına uygun ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Yetişek bir vetiretir.

· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değmeseletirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baz öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Yetişek fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler bağırsakin nüshadır. Ammaçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değmeseleebilir, fakat sürecin doğbirliı değmeselemez.

Yetişek kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşırı filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanımı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Yetişek, âdem evladı bağırsakin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere uygun olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir yöntem olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, sınav akıbetları kabil matlup davranış değmeseleiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

admin Yazar:

İlk Yorumu Siz Yapın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.